Stopem po regionu Chubu

map_japan

Z Kamikochi zase musíme autobusem. Tentokrát jsme už moudřejší a dojedeme pouze k parkovišti Hirayu Onsen, odkud zkoušíme stopovat do města Takayama. Rekord nastolen. Za necelé dvě minuty nám staví pár prarodičů, kteří anglicky neumí, ale smějí se krásně. Za 30 minut už máme náladu zkaženou informací o nepřítomnosti kempu v okolí Takayamy. Prší, takže musíme přistoupit na příjemný hostel J-Hopper´s, kde zase platíme necelých 500 Kč za noc.

55 (419x585)

Ráno debatujeme s párem z Belgie, kteří nám přenechají putovního knižního průvodce Japonskem od známé firmy Lonely Planet. O jeho koupi jsme přemýšleli, ale usoudili jsme, že ho určitě nějak získáme, což se naplnilo. (Celkově jsme za něj byli rádi. Neměli jsme, co číst, tak jsme pročítali historii a obecně informace o Japonsku, jeho lidech a kulturních zvyklostech. Díky němu jsme se lépe zorientovali v místech, které chceme a můžeme navštívit a dostali o nich základní informace. Takže bez něj to jde, ale pro snadnější orientaci je určitě k nezaplacení).

Školáčci

Vydáváme se na obhlídku městečka (mno má 90 000, ale v japonském měřítku je to jak nic), které je vyhledávané turisty kvůli uličkám s nízkými dřevěnými domky, které byli dříve sídlem nejrůznějších kupců a obchodníku. Vlastně se moc nezměnilo. Dnes se v nich prodávají suvenýry, pochutiny a drobné jídlo.

Krásné kupecké uličky Takayamy

My však nejdříve jdeme na místní trh, který v Japonsku v porovnání s jihovýchodní Asií, rarita. Prodává se tu zelenina čerstvá i nakládaná, řemeslné výrobky a částečně také suvenýry.

V Japonsku není nic nevšedního, že v 90 tisícové městě, najdete mezi domy a ulicemi rýžová políčka

Hida beef

My ochutnáváme takzvané „hida“ hovězí, které je díky své svalovině a mramorování vyhlášenou pochoutkou, kterou nabízí mnoho restaurací. My za mini špízek u stánku dáme 100 Kč, ale chuť je výborná.

Máme styl!

Odpoledne vedou naše kroky do místního skanzenu (Hida No Sato), který je sice menší než vyhlášený Shirakawa, ale je i přes to, že domy byly přivezeny z okolních vesnic, zajímavý a v mnohém se podobá těm našim. Lidé i přes to, že žijí na ostrově, používali skoro stejné nástroje a pomůcky.

Komu zvoní..

Další den zkoušíme zase cestovat stopem. Po 15 minutách zastavuje chlápek, který nás může hodit pouze 10 kilometrů, i tak toho rádi využijeme. Poté stopujeme dále. Dlouho se nedaří. Hecujeme se, vtipkujeme a zvoláváme naši hlášku „common Japanese, common“, která zafunguje s staví paní okolo 50, která to nedalo a vrátila se pro nás. Trochu anglicky umí, ale já po chvíli usínám a probouzím se až v 90 km vzdálené Toyamě. Paní nás ještě hodí do 10 km vzdáleného kempu a my nestačíme vyjádřit náš vděk.

Kempování u pláže, na koupačku to dle mého nebylo, ale ten můj otužilec tam ráno skočil

Postavíme stan, jsme tu jediný. Popovídáme s důchodkyní, která sem jako jedna z mnoha chodí ráno a večer na sportovní procházku. Vaříme a usínáme zase brzy.

Cedule oznamující práce poblíž chodníku nestačí, Japonci dbají na bezpečnost, a tak nechybí reproduktor, který vám však i řekne, když procházíte kolem

Toyamy - alespoň něco hezkého tu mají (hrad)

Toyamy – alespoň něco hezkého tu mají (hrad)

Ráno je nádherně. Snídáme s výhledem do vln. No jasně, jsme zase u moře, jehož teplota je však o poznání nižší, než tomu bylo v Thajsku.

Hačikové a západ slunce

Pochodujeme do přístavu, města, k hradu, na oběd a s pivem v ruce zase zpět. Vlastně, jediným důvodem naší cesty do Toyamy byla nutnost. Ano, zase jsme nečetli přiložené informace. Koupili jsme si Japan Rail Pass. Paušální jízdenku, s kterou můžete využívat většinu státních vlaků v předplaceném období zcela neomezeně. Jen se musí na vybraných stanicích aktivovat. Pro vaši informaci, na týden nás tato sranda vyšla na cca. 6000 Kč. Jelikož je tu doprava extrémně drahá, railpass se vám určitě vyplatí.

Druhý den ráno pas aktivujeme a vyrážíme do města Kanazawa. Poprvé shinkansenem. Jen to sviští a za 20 minut jsme na místě.

Nádraží je většinou centrum města - Kanazawa

Nádraží je většinou centrum města – Kanazawa

Pochodujeme městem. Na velkém zastřešeném trhu kupujeme grilovanou kalamáru a pečenou rybu. S úlovkem míříme do parku u hradu, kde si pochutnáme a následně řešíme kam rybinou páchnoucí odpadky a zbytky vyhodit. Ano, banalita, ale v Japonsku problém s velkým P. Na veřejnosti naleznete koše jen zřídka. Je to kvůli riziku teroristických útoků. Poslední se stal v roce 1995, kdy zemřelo několik lidí na otravu plynem sarin v tokyjském metru.

Wasabi - docela drahá sranda - tady vyjde jeden kořen na 160 Kč

Wasabi – docela drahá sranda – tady vyjde jeden kořen na 160 Kč

Naše svačinka - grilovaná kalamára z trhu

Naše svačinka – grilovaná kalamára z trhu

U vstupu do krásných zahrad, které patří mezi jedny z nejkrásnějších japonských zahrad, konečně sáček vyhodím. Uff, už jsem se obávala, že ho povezu domů.

krásné zahrady v Kanazawě

Zahrady jsou krásné, najdete tu jezírka, kamenné lucerny, vzrostlé jehličnany i již bohužel odkvetlé sakury a spousta dalších keřů a rostlin. Vše krásně opečované a zastříhané.

Jesle na procházce v parku

Někdy jsme měli pocit, že sedíme v autobuse a ne v restauraci - většina lidí přichází na oběd bez doprovodu

Někdy jsme měli pocit, že sedíme v autobuse a ne v restauraci – většina lidí přichází na oběd bez doprovodu

Soba nudle s houbami - lahůdka

Soba nudle s houbami – lahůdka

Pak už zase pochodujeme na nejrychlejší vlak světa, který nás hodí do Kjóta, kde nás čeká menší dobrodružství…